28 November 2020

ARCTIC SEA UNTUK OTAK

 Jagalah kesihatan otak dari usia muda.

Muda lagi ke sekarang?

40 tahun, 30 tahun, 20 tahun, atau belasan tahun?

Jaga otak seawal usia bayi. Sebab perubahan penuaan pun berlaku bermula dari kita dilahirkan.

Masa bayi, jangan beri anak-anak makanan yang merosakkan otak. Contohnya, makanan ringan.

Ya, kadang saya sendiri juga ada makan. Tapi, setelah sedar, saya sendiri mahu tukar gaya hidup sihat. Tidak mahu proses penuaan itu melangkaui usia. Tua itu pasti. Tapi proses penuaan boleh diperlahankan.

Banyak makanan otak yang sangat mudah diperolehi dari sumber protein.

Selain omega 3, omega 6 dan omega 9, vitamin B12 juga bagus untuk otak yang tenang.

Untuk saya yang sudah berusia 40 tahun ini, banyak memori lama yang sudah hilang. Kecuali memori yang betul-betul memberi kesan dalam kehidupan. Sama ada memori indah mahupun memori yang tak berapa nak indah.

Kelajuan tahap otak berfikir juga ada kaitan dengan penuaan.

Jadi, adakah kalian mahu teruskan hidup sehingga menjadi jadi warga emas yang lupa ingatan atau alzimer atau demintia?

Saya tak nak. Jadi saya mula amalkan omega 3 dan omega 9. Begitu juga untuk anak-anak saya dan suami yang tersayang.

Artic Sea membantu kami seisi keluarga. Selain mengambil makanan yang sihat kami amalkan makanan tambahan Forever Living. 

#jagaotakkita

#penuaan

TAK MAHU KETINGGALAN INFO?

Name

Email *

Message *

Klik Like jika anda rasa blog ini bermanfaat :) TQ.









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RuzanaIbs.com Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign