30 July 2015

4 ELEMENT TERBAIK DI DALAM VIVIX ANDA WAJIB TAHU


Muscadine Grape
Merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan  telah menjalani hasil penyelidikan bertahun-tahun oleh para saintis Shaklee. Dengan saiz sebesar sebiji bola golf, anggur ini telah dibuktikan mengandungi lebih satu kromosom di mana para saintis mempercayai muscadine grape merupakan satu-satunya anggur yang dapat mengukuhkan profil dan mekanisme polyphenolnya. 

Muscadine grape ini sangat kaya dengan sumber resveratrol, dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40x lebih tinggi. Asid gallic, catechin dan epicatechin adalah phenolik yang banyak terdapat pada biji manakala asid ellagic, nyricetin, quercetin, kaempferol dan trans-resveratrol adalah phenolik yang terdapat banyak pada kulit buahan. 

Apakah polyphenol? 
Apakah kepentingan polyphenol sehingga muscadine grape ini mampu menarik para saintis berterusan menjalankan kajian demi kajian? 
Polyphenol ialah sekumpulan phytokimia atau phytonutrien yang terdapat di dalam tumbuhan dimana ia memiliki banyak molekul phenol pada struktur kimianya. Ia berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna ungu pada muscadine grape, dan juga memberi perlindungan semulajadi daripada pancaran UV matahari supaya ia tidak akan merosakkan buah-buahan dan tidak merosakkan kandungan nutrien yang terdapat di dalamnya. 

Kepentingan polyphenol terbukti sebagai sumber yang memiliki khasiat sebagai anti-oksidan, anti-penuaan, anti-penyakit, anti-kanser serta terbukti dalam memperbaiki sel-sel DNA. 
Satu proses ekstraksi sejuk dan lembut dilakukan ke atas muscadine grape untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi terutamanya sebagai anti-penuaan. 

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari muscadine grape, purple carrot, Elderberry Eropah dan polyganum cuspidatum dalam tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.



Elderberry (Sambucus Nigra) 
Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara. Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid. Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza. 

Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria.  

Selain itu kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik. 

Kesemua ekstrak yang didapati daripada elderberry ini berperanan dalam menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan juga diabetes. 

Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular. 

Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.


  

Purple Carrot 
Purple carrot merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu. Ia adalah sumber terbaik Vitamin A dimana ia turut mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens. 

Anthocyanins iaitu sejenis antioksidan utama di dalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren. Kandungan anthocyanins di dalam carrot ungu-kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu-oren. Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi sebagai anti-oksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan juga anti-karsinogen. 

Selain itu, ia turut menunjukkan kesan positif pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 

Asid klorogenik merupakan antioksidan yang paling banyak terdapat di dalam semua jenis carrot. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang selalu dikaitkan dengan pengambilan kopi.



Japanese Knotweed
Nama saintifiknya Polyganum cuspidatum adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. 

Polyganum ini bertanggungjawab dalam memberi warna hitam. Ia merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah dimana terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan tentang resveratrol ini. 

Hasil ujian klinikal makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan.




24 July 2015

SET JERAWAT

 SET JERAWAT

14 July 2015

AMALAN PERTAHANAN RUMAH atau KEDAI DARI KEJAHATAN SIHIR DAN KECURIAN

AMALAN PERTAHANAN RUMAH atau KEDAI DARI KEJAHATAN SIHIR DAN KECURIAN

1.AL-FATIHAH =1 KALI
2.AL-IKHLAS =11 KALI
3.AL-FALAQ= 1 KALI
4.ANNAS=1 KALI
5.AYATUL KURSI = 7 KALI
6.KALIMAH LA ILAHA ILLALLAH 111
7.SALAAMUNNN QAULAMM-MIRRAB-BIR RAHIIM 44 KALI

LAKUKAN TIAP-TIAP MALAM SESUDAH SOLAT

MUDAHAN KITA DI LINDUNGI OLEH ALLAH S.W.T DARI BENCANA KEJAHATAN MANUSIA DAN GANGGUAN JIN




credit to https://www.facebook.com/PERUBATANSYIFAALIKHLAS/posts/576264799120007?fref=nf&pnref=story

CISKUT KEK MILO

Cheese Cake Milo biskut yg begitu popular sekarang
Apa kata kita belajar membuatnya ...

BAHAN-BAHAN:
NESTUM
BISKUT CREAM CRACKERS
SUSU PEKAT MANIS
KRIM CHEESE
MILO
SUSU SEGAR
(untuk celupkan biskut)


CARA-CARANYA:
1. Pukul creamcheese sehingga sebati. aku gunakan hand mixer. kemudian masukkan setengah susu pekat manis. Pukul lagi sehingga sebati. Ketepikan. Bagi yang suka manis-manis nak letak semua pon tak ada masalah. tapi komfem terlebih manislah.

2. Tuangkan susu segar kedalam mangkuk. Celupkan biskut ke dalam susu segar. Jangan sampai terlembik pulak, cukup sekadar nak bagi ia lembut sedikit. Kemudian, susun di dalam loyang.

3. Oleskan creamcheese yang telah di putar tadi. Oleskan nipis-nipis je. tak payah tebal sangat. Kemudian, taburkan nestum di atas lapisan creamcheese tadi. nak bubuh banyak mana ikutlah gerak hati masing-masing.

4. Ulang langkah ke-2 dan ke-3 tapi gantikan nestum dengan milo pula. milo ni pon ikutlah gerak hati masing-masing jugak nak banyak mana. lagi banyak milo tu lagi sedap.

5. Ulang langkah ke-2, 3, dan 4 sampai lapisan yang dikehendaki. tapi untuk cheesecake milo biskut aku ni, aku cuma dapat buat 5 lapisan je. pada lapisan yang terakhir sekali, bubuhkan creamcheese tu tebal sikit.

6. Akhir sekali, taburkan nestum di lapisan creamcheese terakhir. Boleh lah dimasukkan dalam peti ais semalaman.







credit to https://www.facebook.com/pages/Resepi-Bersahur/482478938549051?pnref=story

BERAT BADAN BERKURANGAN DENGAN MAKANAN PEDAS?

Kelebihan Makanan Pedas Untuk Kesihatan
Spicy food terhasil dari ramuan "LADA" sebab tu jadi pedas. So, ada benefits x lada ni? Cari penyakit je makan pedas ni, last last mulut panas. Tapi ramai penggemar masakan pedas kan? Ok, move to the main point, kelebihan masakan pedas antaranya:

**** Hilangkan Berat Badan ****

Cili ataupun makanan pedas ni dapat meningkatkan kadar metabolisma badan. Kajian telah membuktikan bahawa component utama dalam chilies atau lada yang dikenali sebagai capsaicin mempunyai kesan thermogenic yang menyebabkan badan kita dapat membakar kalori untuk 20 minutes. So for those yang nak diet, jom try makan makanan pedas, tengok berkesan ke tidak.

**** Kesihatan Jantung ****

Kajian menunjukkan bahawa beberapa budaya yang mengamalkan pemakanan spicy food mempunyai risiko yang rendah untuk terkena serangan jantung dan stroke. Sebab utama ialah lada boleh mengurangkan effect kerosakan oleh LDL atau dikenali sebagai bad cholesterol. Malah kandungan capsaicin dalam lada juga dapat menghalang radang (inflammation) yang mana merupakan faktor risiko bagi masalah jantung.






More info: http://fatihahazanan.blogspot.com/…/kelebihan-makanan-pedas…

KULIT MELECET AKIBAT SELESEMA HILANG DENGAN INI?

Shaklee pun ada set penjagaan kulit.. semulajadi, alami, HALAL.

Macam supplements Shaklee juga.. ia sangat sesuai untuk kulit sensitif.

Harga sangat berbaloi dengan kualiti terbaik.


BANYAK NI SAJA RUPANYA KENA BERJALAN UNTUK KURUS

Walking is probably the most comfortable form of exercising nowadays. It is very useful and everyone loves it once they try it and understand how to achieve the walking principles in order to lose weight.

Namely, within 5 months of walking, you can lower more than 20 pounds only with walking and without visiting gym or putting yourself into specific diets. You can also shape up the muscles and improve your health while lowering weight and inches from the body. Is walking the miracle we were waiting for? So, let’s walk!

Learn How to Walk To Lose Weight
There are two factors that affect the calories burnt while walking. These are the body weight and the walking place. For instance, you could burn 400 calories in an hour, if you are walking with an average speed of four miles an hour.

Of course, you can moderate your program, you do not need to walk only four miles in just one day, but you may walk 3 extra miles and burn 300 calories plus that same day.

Furthermore, you need to adapt walking with your daily activities, and you may walk even shorter distance. Pedometer can be of great help since it is going to assist you to burn many calories through walking and implementing your schedule.

With time, you see that this is the most practical and easiest way to lower the weight without having any specific diet regimes.

Pedometers & Weight Loss
First of all, start with the stimulus and it will boost your chances for achieving the wanted results!

The American Medical Association is recommending the usage of pedometer for more efficient and better weight loss control. Pedometer is supportive accessory with many beneficial properties, and you need to wear it very closely to the hip area, since it does not weight at all. One of its best advantages is that it can inform you how many steps you are taking during one day.

Buy pedometer or some wrist band that will monitor your exercising per day and even the minor progress will push you forward to lower the weight through walking.

If you are having more sophisticated pedometer you could check the number of the pounds that you’ve lowered and how many calories you’ve burned. This information will be very useful in order to get the exact picture of what you’ve achieved though walking.

Number of Steps Needed to Lose Weight
The time or miles needed to burn certain amount of calories is relative, since some people should take 2000 steps in 1 mile in order to burn the calories and to lose weight and some will burn 100 calories in 1 mile. Pedometer is going to monitor the steps and all you need to do is to add even more steps in the daily routine. Look at the following pattern:

1 mile = 100 calories burned and 2000 steps

1 pound = 3500 calories

Losing weight of 1 pound per week = 500 calories per day

You should have 10 000 steps per day to lose 1 pound in 1 week.

Keep the Interest for Walking
In order not to quit walking as a routine, you need to find a way to make it more interesting and thus to continue doing it. We are offering you a few tips for that:

Change the routine and make it much more exciting.
Invite a friend or a family member to make you accompany in the walks.
Do not use the exact same track each day, it will become a boring routine.
Try to walk in different areas, neighborhoods, parks or listen your favorite music, that will be great motivation and will give you more energy to rich the goal.
buy treadmill and watch the favorite movie or TV program when you are walking, so the cold weather should not be a problem.
The following tips will help you adjust the walking when you are having a busy day:

(1) Do not park the car on the certain destination, but park is somewhere close and walk the rest of the way.
(2) You could walk to your work and home, instead of using bus each time you are going out, or you could simply get off the bus on halfway destination.
(3) Use the stairs instead of elevators
(4) Walk with the children to their school.
(5) Avoid the bus or taxi: walk each time you have opportunity for that

Walking Style
Walking desire can also depend on certain habits or routines that you develop in life. If you know how to walk, you’ll have optimum results from the walking.

For instance, if you plan to walk as an exercise you need to concentrate the eyes 100 feet forward and hold the chin up, squeeze the glutes, and tighten the abdomen in the matching direction with the spine.

How Often You Should Walk
Before starting with the daily walking routine, it is recommended that you ask your doctor of advice to tell you if you are strong and healthy enough for these activities and once the doctor approved you can start with your walking habit.

At the beginning you need to walk three days per week for 15 to 20 minutes and afterwards, you will increase the time spent on walking from 30 to 60 minutes each day.










credit to http://www.healthyfoodhouse.com/this-is-how-much-walking-you-really-need-to-lose-weight/

PETUA HILANGKAN BATUK BIASA

Saya senang je bila kena batuk biasa ni, saya minum Vivix serta amalkan Nutriferon.

Tapi, anda boleh cuba mana-mana cara berikut:-

1. Air Asam Jawa : Campurkan satu sudu asam jawa ke dalam segelas air. Kacau dan biarkan seketika kemudian tapiskan. Minum air asam jawa tersebut. Sangat baik untuk menyejukkan tekak.

2. Air limau dan Madu : Ambil segelas air suam dan campurkan dengan perahan jus limau nipis. Tambahkan sesudu kecil madu lebah. Kalau dapat madu lebah yang ori tu lagi bagus. Amalkan minum air limau ni 3 kali sehari.

3. Kumur Dengan Air Garam :– Campurkan sesudu garam dengan segelas air dan kumur air garam tersebut. Cara ni dapat melegakan gatal-gatal pada tekak.

4. Jus Timun : Kisarkan timun dan minum jusnya. Juga boleh makan mentah. Tambah dengan sedikit garam. Kelebihannya adalah dapat melegakan sakit sekak.

5. Madu dan bawang putih : Bawang putih yang telah dibersihkan dari kulitnya perlu dihancurkan terlebih dahulu sehingga halus.Campurkan ia bersama dengan madu dan makanlah ia 4 kali sehari. Amalkan selama 3-7 hari.

6. Madu asli, Halia dan lemon : Halia dan lemon perlulah dibersihkan terlebih dahulu dan dihiris. Hirisan halia dan lemon ini kemudiannya di masukkan kedalam balang bertutup yang berisi madu. Balang ini kemudiannya perlu disimpan didalam peti sejuk. Ia akan menjadi likat seperti agar-agar dan tahan selama 2 hingga 3 bulan didalam peti sejuk.
Cara mengunanya:
Masukkan satu sudu madu ini kedalam gelas berisi air suam. Kacau sehingga rata dan minum. Amalkan dua hingga tiga kali sehari sehingga batuk dan sakit tekak anda sembuh.

Selamat mencuba.

credit to https://www.facebook.com/pages/Rahsia-Hawa/303477629779786?fref=photo

PENYAKIT BERDASARKAN GOLONGAN DARAH



# Golongan Darah A #
Individu dengan golongan darah A memiliki sel darah merah dengan antigen A di permukaan membran selnya dan menghasilkan antibodi terhadap antigen B dalam serum darahnya. Sehingga, orang dengan golongan darah A-negatif hanya dapat menerima darah dari orang dengan golongan darah A-negatif atau O-negatif.
Di beberapa negara seperti Swedia dan Norwegia, golongan darah A lebih dominan.

< Penyakit yang sering dijumpai pada Orang bergolongan Darah A>
- Cepat marah,
- serangan jantung,
- gangguan saluran darah,
- kanker,
- kegemukan.

<Makanan>
Pemilik darah golongan A disarankan mengkonsumsi bahan makanan yang sedikit mengandung lektin. Para pemilik golongan darah ini memiliki lambung dengan kandungan lektin rendah. Jika asupan lektin berlebihan , maka akan mengganggu kesehatan lambung. Selain itu, mereka menghasilkan lendir yang
lebih banyak jumlahnya. Ini mengakibatkan resiko terjangkit penyakit alergi, seperti asma, infeksi telinga, dan gangguan pernapasan.
Makanan yang dianjurkan ialah kelompok nabati. Sumber hewani bisa diperoleh dari ikan dan ayam kampung, ini pun dengan jumlah dan frekuensi terbatas. Susu yang dianjurkan adalah susu fermentasi (yoghurt), krim tanpa lemak, keju alami, telur dalam jumlah terbatas.

<Jenis olahraga>
Fisik yang menenangkan dan fokus seperti yoga dan taichi.
Berikut adalah tips hal-hal berkenaan tentang diet golongan darah A:
Sangat bermanfaat : Ikan makarel, Ikan salem, ikan sarden, keong, bayam, brokoli, wortel, jamur, kacang tanah, kacang buncis, susu kedelai, tahu, tempe, beras, bluberi, nanas, & mangga
Netral : Ikan tuna, telur, ikan hiu, ikan ekor kuning, ikan cucut, ayam kalkun, burung dara, jagung,
tapioka, gandum, labu, bawang merah
Pantang : Sapi, kerbau, kambing, bebek, angsa, kelinci, ayam hutan, lobster, gurita, kepiting, belut,
kodok, udang, cumi-cumi, mentega, susu sapi, keju, es krim, kelapa

# Golongan Darah B #
Individu dengan golongan darah B memiliki antigen B pada permukaan sel darah merahnya dan menghasilkan antibodi terhadap antigen A dalam serum darahnya. Sehingga, orang dengan golongan darah B-negatif hanya dapat menerima darah dari orang dengan dolongan darah B-negatif atau O-negatif

<Penyakit>
Berikut ini Penyakit yang sering dijumpai pada Orang bergolongan Darah B
- Kerusakan sistem syaraf,
- susah tidur,
- sakit kepala atau migrain,
- penyakit hati,
- gangguan saluran empedu,
- gangguan saat haid,
- sakit tulang belakang,
- kegemukan
- serangan jantung

<Makanan>
Pemilik golongan darah B adalah kebalikan dari golongan darah A. Mereka diizinkan menyantap sumber hewani dengan sumber hewani dengan porsi lebih banyak. Namun karena memiliki darah B rentan terhadap penyakit autoimun dan serangan virus, mereka dianjurkan untuk mengkonsumsi sayuran hijau yang kaya magnesium. Daftar makanan yang diperbolehkan adalah semua produk susu kecuali, blue cheese dan es krim, telur ayam baik organik maupun ayam kampung.

<Jenis olahraga>
Olahraga fisik sedang dengan unsur mental seperti, hiking, tenis dan berenang
Berikut adalah tips hal-hal berkenaan tentang diet golongan darah B:
Sangat bermanfaat : Kambing, kelinci, rusa, ikan salem, ikan sarden, susu sapi, roti, brokoli, ubi, wortel,
kembang kol, terong, dan teh hijau
Netral : Sapi, kerbau, hati, kalkun, ikan hiu, cumi-cumi, ikan tuna, mentega
Pantang : Bebek, angsa, ayam, belibis, babi, kuda, burung dara, keong, kepiting, katak, lobster, es krim, gandum, tomat, labu, jagung, alpukat, kelapa

# Golongan Darah AB #
Individu dengan golongan darah AB memiliki sel darah merah dengan antigen A dan B serta tidak menghasilkan antibodi terhadap antigen A maupun B. Sehingga, orang dengan golongan darah AB-positif dapat menerima darah dari orang dengan golongan darah ABO apapun dan disebut resipien universal. Namun, orang dengan golongan darah AB-positif tidak dapat mendonorkan darah kecuali pada sesama AB-positif.
Persentase orang ber – Golongan Darah AB adalah hanya 4 % dari seluruh penduduk dunia. Dan merupakan persentase yang terkecil dibandingkan dengan golongan darah lainnya.
Darah AB merupakan darah zaman modern yang mempunyai kecenderungan terhadap penyakit modern. Oleh sebab itu, orang dengan golongan Darah AB selalu disarankan melakukan teknik-teknik relaksasi dan meditasi supaya dapat mengurangi stress dan untuk melawan system imunisasi yang kurang sehat.

<Penyakit>
Resiko Medis Orang Ber – Golongan Darah AB :
Resiko medis yang umumnya bisa dialami karena makan tidak sesuai dengan golongan darahnya ( salah pola makan tidak sesuai dengan Golongan Darah AB ) :
- Penyakit kanker.
- Penyakit jantung.
- Anemia (kekurangan sel darah merah).
- Depresi.
- Masalah system syaraf.
- Komplikasi hati dan empedu.
- Parkinson’s.
- Alzheimer’s.

<Makanan>
* Makanan yang sangat bermanfaat (berfungsi sebagai obat): ikan sardine, ikan tuna, susu kambing, putih telur (ayam), keju ricotta, krim asam (rendah kalori), teh hijau, anggur merah.
* Makanan yang netral (berfungsi sebagai makanan): cumi, ikan mas, ikan tuna, mentega, keju, telur ayam, kacang merah, kacang buncis, tepung beras, roti beras, brokoli, bayam, selada, mentimun, labu, kentang, sawi, mangga, melon, jeruk, pir, kurma, jambu biji.
* Makanan yang dihindari (bertindak sebagai racun): daging (sapi, ayam, bebek, babi, angsa, lobster, kepiting, kodok), mentega, es krim, telor bebek, kacang hitam, acar, jagung, belimbing, delima, pare, pisang, kelapa, kesemek, jambu biji, mangga, saus tomat, kopi, soda, minuman beralkohol.

# Golongan Darah O #
Individu dengan golongan darah O memiliki sel darah tanpa antigen, tapi memproduksi antibodi terhadap antigen A dan B. Sehingga, orang dengan golongan darah O-negatif dapat mendonorkan darahnya kepada orang dengan golongan darah ABO apapun dan disebut donor universal. Namun, orang dengan golongan darah O-negatif hanya dapat menerima darah dari sesama O-negatif.
Secara umum, golongan darah O adalah yang paling umum dijumpai di dunia.

<Penyakit>
Berikut ini Penyakit yang sering dijumpai pada Orang bergolongan Darah O
- Kencing manis,
- gangguan usus dan pencernaan,
- peredaran darah kurang baik,
- sakit pinggang dan tulang belakang,
- kegemukan,
- kadar kolesterol tinggi,
- tekanan darah tinggi,
- kadar asam urat tinggi,
- penyakit kanker,
- gout,
- serangan jantung,
- penyumbatan arteri.

<Makanan>
Pemilik golongan darah O patut beruntung, terutama bagi mereka yang menyukai daging-dagingan. Mereka boleh makan daging sebanyak-banyaknya, kecuali daging olahan. Namun golongan darah ini juga harus mengimbanginya dengan memakan sayur-sayuran yang banyak juga. Boleh juga menyantap
minyak jenis nabati, minyak zaitun dan buah segar. Yang harus dihindari ataupun dibatasi ialah : kol, brokoli, kembang kol, sawi, pokcoi, taoge, terong, jamur dan kentang.
Sangat bermanfaat : Sapi, kerbau, kambing, rusa, hati/jantung, ikan kod, ikan cucut, ikan ekor kuning
Netral : Ikan mas, belut, lobster, ikan tuna, ikan sarden, udang. telur, mentega, tempe, tahu,susu kedelai, gandum, beras
Pantang : Daging babi, cumi-cumi, sotong, kerang, kodok, gurita, burung puyuh, es krim, keju, susu sapi,yoghurt.

<Jenis olahraga >
Melakukan olahraga aerobik yang gerakannya banyak dan cepat(high impact), bisa juga olahraga fisik seperti lari dan beladiri.

credit to https://www.facebook.com/FamilyGuideIndonesia?fref=photo

SUPPER MOREY WITH BESTIES & VIVIX

Supper with besties. Semua kalori tinggi, manis-manis belaka (termasuklah we all..smile emoticon)) )
Anyway.. am not worried, coz my BFF : Ms VIVIX, bersedia berkhidmat (cuba lihat gambar no 8).


1 July 2015

PROMO BELI 3 PERCUMA 1


PROMO JULY 2015 - VIVIX BELI 6 PERCUMA 1


BELI 6 BOTOL VIVIX @ RM2,850
PERCUMA 1 BOTOL VIVIX

TAK MAHU KETINGGALAN INFO?

Name

Email *

Message *

Klik Like jika anda rasa blog ini bermanfaat :) TQ.









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RuzanaIbs.com Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign