28 October 2020

YE KE MADU FOREVER NI TULEN?



Madu yang berkualiti baik adalah madu yang tidak diubah, yang tidak dicampur dengan bahan lain yang macam air gula atau sirap jagung tu. 

Madu yang berkualiti mesti mempunyai kandungan air kurang daripada 18% dalam madu tersebut. Tahap air yang lebih tinggi boleh menyebabkan penapaian dalam madu yang akan menyebabkan kehilangan kesegarannya.

Anda perlu membaca label pada bekas madu itu sebelum anda membelinya, jadi anda tahu apa yang anda beli dan berbaloi bila bayar.

Ramai orang berfikir bahawa madu berkualiti baik kelihatan bersih dan warna yang cerah . Madu yang mengandungi kandungan serbuk sari tinggi akan kelihatan lebih gelap warnanya.

Pentadbiran Makanan dan Dadah USA (USFDA) menyatakan bahawa madu sebenar mesti mengandungi debunga. Madu berkualiti baik biasanya ditapis ringan untuk mengeluarkan lilin, bahagian-bahagian lebah, dan serpihan lain. Proses penyaringan ini akan meninggalkan sebahagian besar debunga dan ia juga membantu madu untuk memiliki jangka hayat yang lebih lama.

Proses penapisan ultra menghilangkan kebanyakan debunga dan juga mereka akan mencampur air ke dalam madu. Produk yang dihasilkan begitu tidak dianggap sebagai madu asli.

Madu Forever Living 0.5kg sebotol RM86.00

Harga VIP RM55.90
Harga Ahli Novus RM73.10

Madu FOREVER didatangkan daripada sumber ladang di Sepanyol untuk pasaran seluruh benua Asia dan sekitarnya bebas daripada pencemaran alam sekitar dan dijamin halal oleh IFANCA.


KUALITI TERBAIK MADU FOREVER

Madu Forever Living mempunyai kualiti TERBAIK yang dihasilkan daripada ladang madu Forever di pergunungan Sepanyol iaitu mempunyai kandungan air kurang daripada 17%. Ini membuatkan madu Forever Living sangat berkualiti dan telah pun diterima masuk di 169 negara di dunia termasuk Arab Saudi, Brunei dan of course di Malaysia.

Madu yang dihasilkan oleh lebah ternak ini dibiarkan di kawasan pergunungan dan gurun luas yang mempunyai lebih 8,000 - 10,000 jenis bunga agar lebih dapat menghasilkan madu yang lebih berkualiti dan mempunyai nutrisi, vitamin dan khasiat yang lebih baik. 

Warna biasanya ditentukan oleh jenis bunga yang dilawati oleh lebah. Secara umum, madu berwarna terang lebih lembut dan manis, sementara madu yang lebih gelap mempunyai rasa yang lebih kuat.

Gred Madu lebah dibuat berdasarkan faktor kandungan air, tahap ketulenan, rasa, aroma dan kandungan bahan cemar. 

Untuk pengetahuan umum, USRDA meletakkan beberapa gred untuk madu seperti berikut :

Gred A madu mengandungi kurang dari 18.6% air, rasa dan bau sangat baik juga warna dan tanpa kandungan bahan-bahan yang merbahaya. 

Gred B mengandungi air kurang 18.6% serta rasa sederhana baik.

Gred C mengandungi air kurang 20% dengan kualiti rasa sederhana baik.

Boleh rujuk maklumat penggredan USDA di sini : 
https://www.honeytraveler.com/types-of-honey/grading-honey/ 

Madu di Malaysia biasanya mengikut piawaian antarabangsa bagi kebanyakan madu impot yang banyak dijual di pasaraya tetapi piawaian untuk madu tempatan masih belum wujud lagi. Kebanyakan madu tempatan dijual dalam kaedah tradisional dan ujian makmal jarang dijalankan kecuali oleh beberapa usahawan madu. Madu asli di Malaysia masih menggunakan botol sos atau botol kicap untuk dijual.

Semoga penerangan serba-sedikit tentang madu ini dapat membantu anda mendapatkan madu yang lebih berkualiti dan asli dengan harga yang berpatutan dengan kualit yang anda beli.

Untuk dapatkan maklumat dan membeli madu Forever Living dengan harga diskaun dari 15% ke 35% boleh direct wasap kRu. 

Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak adalah dibuat dari Head Quarters Forever Living di Kuala Lumpur. Untuk penghantaran ke seluruh dunia, anda adalah digalakkan menjadi ahli dan boleh berdaftar di Malaysia. Wasap kRu untuk keterangan lanjut. Forever ada di 169 buah negara, tak kisah di mana kita berada walaupun kita warga Malaysia atau tidak, boleh saja buat belian di mana-mana negara yang ada branch Forever Living.

Harga produk sama di seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak tiada perbezaan harga terdapat juga diskaun yang sama seperti diatas.

Apa2 roger kRu ya! Terimakasih semua!

TAK MAHU KETINGGALAN INFO?

Name

Email *

Message *

Klik Like jika anda rasa blog ini bermanfaat :) TQ.









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RuzanaIbs.com Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign